Komunikacja w dzisiejszym świecie

Komunikacja w dzisiejszym świecieKomunikacja kiedyś i dziś to dwie zupełnie odrębne sprawy. Przed powstaniem telefonów, ludzie rozmawiali ze sobą spotykając się, ewentualnie wysyłając list, który musiał przebyć wielodniową drogę, by dotrzeć do adresata… Dziś jedno kliknięcie sprawia, że osoba na drugim końcu Świata odbiera wiadomość.

Czy rozwój cywilizacyjny sprawia, że zanika kontakt bezpośredni? A może przeciwnie – pomaga nam w relacjach międzyludzkich?

Kontakt w marketingu

Nie trudno zauważyć, że większość młodych osób ciągle trzyma telefon w dłoniach. Nawet kiedy przebywamy w grupie, to zdarza się, że wszyscy wpatrują się w ekrany. Jednak nie tylko w tym aspekcie rozwój technologii ma swój udział. Warto przyjrzeć się marketingowi. Z roku na rok jest coraz więcej przedsiębiorstw, każde chce się przebić wykorzystując wszystkie możliwe środki. A środków jest wiele: Internet, telewizja, prasa… Każdego dnia dostajemy jakieś reklamy. Ulotki w skrzynkach, oferty w wiadomościach mailowych, telefony z propozycjami – marketing jest wszędzie!

Komunikacja bezpośrednia

A co z komunikacją bezpośrednią? Stanowi ona podstawowy sposób porozumiewania się, to rozmowa twarzą w twarz oraz gesty i mimika. Jeszcze nie tak dawno nagminnie zdarzało się, że w naszym progu stawali akwizytorzy, chcący oferować nam ciekawe produkty czy usługi. Dzisiaj zamiast tego zwykle znajdujemy ulotkę na wycieraczce. Jaka jest różnica? Cóż, ulotkę przeczytamy albo nie, a akwizytora tak łatwo się nie pozbędziemy. Mimo, że komunikacja z klientem za pośrednictwem papieru czy ekranu jest wygodniejsza i tańsza, nie zawsze przyniesie tak dobry skutek w kontekście późniejszej sprzedaży.

prezentacja usług

Niektóre firmy wciąż wykorzystują komunikację bezpośrednią do zaprezentowania usług, lub korzystają z usług agencji takich jak np. Direct Channel (link). Często można porozmawiać z pracownikami, albo po prostu przyjść na prezentację. Co to daje? Osoba mówiąca bezpośrednio do nas może znacznie skuteczniej przekonać do produktu bądź usługi, wyjaśnić dlaczego jest dobra i ewentualnie rozwiać nasze wątpliwości. Trudno, aby w dzisiejszych czasach nie wykorzystywano istniejących możliwości, jednak może nie warto całkowicie rezygnować z kontaktu „face to face”, zarówno jeśli chodzi o marketing, jak i codzienne życie. Nie zapominajmy, że SMS nigdy nie zastąpi miłego słowa!

 

Przeczytaj również:

Dodaj komentarz