Najlepsze są naturalne witaminy

Najlepsze są naturalne witaminyNajbogatszym źródłem witamin są owoce i warzywa. Naturalne witaminy są najlepsze, gdyż są najlepiej przyswajalne przez organizm. Po suplementy diety powinniśmy sięgać jedynie wtedy, kiedy chcemy uzupełnić niedobory witamin. Gdzie szukać naturalnych witamin?

Witamina A

Jej naturalne źródła to: mięso, marchewka, żółtka jaj, szpinak, ryby morskie, brokuły, pomidory. O niedoborach witaminy A świadczą:
tak zwana kurza ślepota, czyli słabsze widzenie o zmroku;
sucha skóra i spojówki;
trądzik;
większa podatność na infekcje;
zmęczenie;
bezsenność.

Witamina C

Najwięcej witaminy C zawierają: czarne porzeczki, natka z pietruszki, dzika róża, owoce cytrusowe, brokuły, kapusta, ziemniaki, pomidory, kiwi. Objawy niedoboru to:
słaba krzepliwość krwi. Świadczy o niej skłonność do siniaków i wylewów;
podatność na infekcje;
osłabienie;
wolne gojenie się ran;
problemy z dziąsłami.

Witamina D

Organizm potrafi wytworzyć ją sam pod wpływem promieni słonecznych. Znajdziemy ja także w tłustych rybach morskich, żółtkach jaj, mleku, wątrobie. Oznaką niedoboru witaminy D jest słaba odporność organizmu, osteomalacja (rozmiękczenie tkanki kostnej), zmiękczenie kości, a u dzieci krzywica. Niedobór witaminy D jest także przyczyną osteoporozy.

Witamina K

Jej źródłem są morskie wodorosty, zielone warzywa liściaste i wątroba. Łatwe powstanie siniaków, skłonność do krwotoków sygnalizują, że w organizmie może brakować witaminy K, która wpływa na prawidłową krzepliwość krwi. W przypadku niedoboru witaminy K trudniej goją się rany.

Witamina B6

Objawy niedoboru tej witaminy to:
zmiany skórne;
osłabienie, bezsenność;
niedokrwistość;
zaburzenie ze strony układu nerwowego.
Naturalne źródła witaminy B6 to: zielone warzywa liściaste, orzechy, pestki słonecznika, chude mięso, pełnoziarniste produkty zbożowe, jaja, mleko, ryby, banany, awokado.

Zażywanie suplementów diety nie zastąpi zdrowego odżywiania. Najlepsze są witaminy z naturalnych źródeł. Najwięcej witamin zawierają warzywa i owoce. Najlepiej jeść je na surowo lub tylko krótko gotowane.

Przeczytaj również:

Dodaj komentarz