Program lojalnościowy – po co i dlaczego?

Program lojalnościowy - po co i dlaczego?Konkurs dla klientów czy program handlowy to od wielu lat jedne z popularniejszych sposobów na zwiększenie sprzedaży. Skierowane są one zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych.


Jednak, aby odnieść sukces, program lojalnościowy musi zostać dobrze zaplanowany i zrealizowany. Tak naprawdę w jego organizowaniu bierze udział w zasadzie cała kadra. Na samym początku trzeba się jednak zastanowić, czy program handlowy w danym przypadku się w ogóle sprawdzi.

Jak pozyskać klienta?

 

Według badań specjalistów już zaledwie cztery wizyty klienta w sklepie w ciągu roku gwarantują sklepowi bezpieczne minimum, które sprawia, że program przynosi wymierne korzyści. Jednak i od tej reguły są wyjątki. Rzadziej odwiedzane są np. salony jubilerskie. Odwiedza się je stosunkowo rzadko, a i tak wprowadzają często karty stałego klienta. W tym przypadku ogromne znaczenie ma bowiem marża. W salonach marże są wysokie, a więc inwestycje w postaci programów lojalnościowych im się i tak w efekcie końcowym opłacają. Z tym, że zasada jest jedna. Wartość nagród i zniżek nie może przekraczać na końcu zysków, które przez klienta są generowane.

Kto może zorganizować taki program?

Programy handlowe doskonale sprawdzają się nie tylko w sieciach sklepów spożywczych, ale i w salonach fryzjerskich czy siłowniach. Inne są jednak ich zasady czy mechanizmy działania. Na pewno program lojalnościowy dla firmy oznacza dość dużą zmianę. Jednak jego wprowadzenie wymaga dobrego przygotowania i przede wszystkim precyzyjnego określenia grupy adresatów. To zdecydowanie klucz do sukcesu.

Przeczytaj również:

Dodaj komentarz